Meld je aan voor gratis training ‘Boost Your Business’

Meld je aan voor gratis training ‘Boost Your Business’

Als zzp’er moet je het hebben van een positieve instelling en optimale inzet van je sterke punten. De training ‘Boost Your Business’ richt zich op positief zelfleiderschap bij zzp’ers. Hoe zorg je ervoor dat jouw sterke punten je gaan helpen bij het halen van je doelen? Als zzp’er kun je gratis deelnemen aan de training. 
 
De training start 1 maart 2021. Inschrijven kan tot 22 februari.
 
De training ‘Boost Your Business’ wordt georganiseerd door Tilburg University en Kessels & Smit en gegeven door Tess Hoitink, Sjanne Marie van den Groenendaal en Sanne Netten.
 
De training bestaat uit drie onderdelen:
  1. Een werkboek met drie oefeningen die je gaan helpen je sterke punten te (her)ontdekken. Hoe kan ik die inzetten om mezelf op een positieve manier leiding te geven en mijn zzp-doelen te halen?
  2. Verdiepingssessie waarbij de deelnemende zzp’ers elkaar helpen en elkaar inspireren met succesverhalen. Hoe pak je iets aan? Waar loop je tegenaan? Wat zijn je sterke punten?
  3. Individueel coaching consult met een van de experts waarin je wordt geholpen om positief zelfleiderschap te leren. Hoe navigeer en stuur je naar je doelen?

Zzp’ers en positief zelfleiderschap

Als zzp’er ben je, je eigen werknemer én leidinggevende. Kun je jezelf op een positieve manier motiveren, dan sta je veel meer open voor nieuwe activiteiten, relaties en netwerken. 
 
Positieve emoties versterken je gevoel van autonomie. Het zorgt ervoor dat je beter leert, waardoor je succesvol bent. Kijk je vanuit je sterke punten, dan vergroot dat de motivatie. Je komt in een flow en uiteindelijk leidt dat tot betere prestaties.

Flow leidt tot betere prestaties

Tess Hoitink heeft tijdens haar Bachelor Personeelswetenschappen onderzoek gedaan naar de invloed van positieve psychologie op werkplezier. “Ik heb onderzocht hoe je in een flow komt en hoe dat uiteindelijk tot betere prestaties leidt.” 
 
Samen met haar begeleider, Sjanne Marie van den Groenendaal, doet Tess onderzoek naar zzp’ers en positieve psychologie. “In mijn werk ben ik heel veel zzp’ers tegengekomen, met name in de zorg.” Ze constateer dat vanuit organisaties minder aandacht aan hen wordt besteed, terwijl ze heel waardevol zijn en ambassadeur voor de organisatie kunnen worden.

Startmotieven van zzp’ers

Sjanne Marie van den Groenendaal is onderzoeker en zelf zzp’er. Ruim vijf jaar geleden is ze gestart met een promotieonderzoek bij Tilburg University waarin het thema ‘de loopbaanontwikkeling van zzp’ers’ centraal stond. 
 
“Wat mij opvalt, is dat het in de media vaak over dé zzp’er gaat. Het gaat om 1,3 miljoen mensen. Dan is het toch best gek dat zij op die manier worden weggezet als één grote groep?!”
 
Uit haar onderzoeksresultaten blijkt dat de redenen waarom mensen zzp’er worden heel divers zijn. Deze heterogeniteit blijft over het algemeen onderbelicht. De illusie dat de meerderheid uit noodzaak zzp’er is geworden, bestaat nog steeds, terwijl het voor de grootste groep zzp’ers veel vaker een bewuste keuze is.
 
Een van de conclusies uit haar promotieonderzoek is dat de meeste zzp’ers een specifieke combinatie van startmotieven hebben. Denk bijvoorbeeld aan de situatie waarin iemand ontslagen wordt en denkt ‘dit is precies wat ik nodig had om mijn ambitie eigen baas te zijn te realiseren’.  Sjanne Marie bepleit daarom meer aandacht voor verschillende typen zzp’ers als basis voor beleid. 
 
Aanmelden voor de training ‘Boost Your Business’?
Stuur een e-mail naar: boostyourZZPbusiness@gmail.com
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *